Dravec

Někdy na táboře roku 2004 jsme přemýlešli nad vozidlem, kterým by se dala odvézt zavazadla z tábora, lidé na rady, různé schůzky a výpravy. Nakonec jsme se rozhodli zakoupit Š 1203, kterou jistě všichni znáte ze seriálu Sanitka.

Olda rozhodil sítě po internetové síti a v listopadu nám oznámil, že něco našel. Byla to béžová, osmimístná dvanástsettrojka.
Patřila partičce lidí s názvem Plenárka, kteří ji používali na různé alkoholické expedice po vlastech českých. Tyto expedice popisovali na svých (dnes již neexistujících) stránkách.

Zvážili jsme možnost tento stroj zakoupit na středisko, ale nakone jsme se rozhodli, že se já (Hluk), Švejk, Olda a Jarek složíme a o přihlášení se postará Švejk, jako papírový majitel vozidla.

26. 11. 2004 v nočních hodinách jsme se já, Olda, Švejk a Víťa Papež – jako odborný poradce – sešli na nádraží a vyrazili směr Neratovice, kde Plenárka měla svoje sídlo.

Cesta proběhla hladce, ráno už jsme vystupovali v Neratovicích. Autorizovanou prodejnu Škoda jsme našli lehce, stačilo jen počkat až otevřou.

Když otevřeli, nějaký kořeň vyjel zezadu na parkoviště. První dojem byl lepší než z fotek na internetu. Provedli jsme prohlídku stavu rezavění a mohli vyjet na zkušební jízdu. Zkušební řidič byl Olda, protože byl nejpoužitelnější a volant byl z Favoritu. Během této jízdy došel benzin a proto nám musela slečna z prodejny dovézt v kanystru. Stačilo už jenom sepsat kupní smlouvu, natankovat, zajet pro letní kola do nedaleké dědiny a mohli jsme vyjet k domovu.

Již v noci ve vlaku jsme přemýšleli nad jménem a teď jsme v tom pokračovali, stále neúspěšně. Až před Havlíčkovým Brodem, poblíž obce Skuhrov u HB, jsme museli ve stoupání zastavit a upravit stěrač, protože pršelo a on se povoloval. Víťa se pro něco natahoval dopředu. V tu chvíli se Olda prudce rozjel a Víťa se zabořil do sedadla a pronesl památnou větu: „To je dravec!“. A tak jsme Dravce pojmenovali.

Někteří lidi ze střediska sice chvíli používali (téměř hanlivý) název Plenárka, ale ten po odstranění nálepek zcela vymizel.
Jediná věc, která nám dělala starosti bylo to, že při řazení trojky to šlo vždycky přes zuby. Stačilo ale pár deci oleje a vše bylo v pořádku.
Garáž nám nabídl taťka (tou dobou starosta obce) na dvoře OÚ za hasičkou. Po úklidu garáž plně vyhovuje.

Historie:

Do roku 2004

Období temna…

Rok 2004

28. 12. – Roverská výprava, náhražka běžek do NP Podyjí (Skok do tmy). Švejk otestoval zadní světlo v interiéru a pilně se připravoval na konec pololetí. Zde vzniklo, že při 90 km/h = sanitka, 100 km/h a víc = letadlo. Také jsme zde dostali pokutu, s příhlednutím k faktu „že jsou ty svátky, tak to máte jen za kilo“ byla však částka opravdu symbolická.

Rok 2005

Během roku nás Dravec vozil na střediskové rady, schůzky, výpravy, a další… Několik akcí, které stojí za povšimnutí

Výprava SR po tábořištích – nejdůležitější událost: vybráno tábořiště v Rouchovanech
Rádcovský kurs Jelenice
Lodě – Sjezd vítězů celoročního bodování ze Cvrčovic do Ivaně. Jeden Ivaňák nás chtěl udat za přejetí jetele, přes který vedla „dálnice“ ke splavu.
Stavění a tábory – dovoz a odvoz vybavení, výsadky, „kondiční jízdy“ pro vodu. Z druhého stavění musel být Dravec odtažen V3S do Velkého Dvora a odtud škodovkou k lékaři, protože neodborným zásahem řidiče-čekatele došlo k ulomení táhla k převodovce.
Skautský podzim – Pořádalo naše středisko. Dravec se uplatnil stejně jako na táboře. Bonusem byl noční výlet do města Hustopeč na hody.
Zamykání říčky – Převoz lodí k Milířovému mostku
Pálava – Doprava vlčat do Klentnice a zpět
Narozeniny – Oslava narozenin Dravce v klubovně, s dortem a stolní hrou na téma „Cesta na tábořiště“.

Celkem najeto: 3075,8 km

Rok 2006

Plavba po lese – Hluk a Olda, výprava k vodárně a odtud na lodi po lese Florbalový turnaj Telnice – Odvoz družstva Šmudláků (družina Tygrů). Cestou brodění pod Přibicemi a v ul. Lipové, voda byla téměř opadlá.
Střediskové kolo ZVaS Uherčice – Pro tuto příležitost byl vytvořen zvláštní jízdní řád, který visel v oknech ještě na následující radě v Hustopečích. Tam si ho četli kolemjdoucí, kteří mysleli, že je na prodej. Dva borečci dokonce zastavili s autem a šli si to přečíst. Celá SR se výborně bavila.
Tábory – Své přednosti Dravec opět potvrdil na táboře. Tentokrát v Újezdě u Rosic. Pouze křepičáky zaskočil tím, že nestartoval. Nám ovšem hned ten den bez dobíjení naskočil hned. Možná to bylo osobní, protože jistá osoba nazvala Dravce „křápem“ (pak, že věci nemají duši).
Gong – Koncem léta jsme donutili Švejka, aby konečně dodělal zahrádku a Olda mohl i se všemi loděmi vyrazit na tento kurs, kde sklidil obrovský úspěch – Dravec (ne Olda).
Voda – Když už byla ta zahrádka hotová, tak si vyjel na vodu i 2. oddíl. Tentkorát z Ivančic do Cvrčovic, kde Ich stratil oblíbenou košili ze 70. let tím, že ji nechal na střeše.
Střediskový turnaj v RINGu – Na podzim jsme na středisku zahájili šňůru turnajů. První se konal ve Vranovicích. Bylo tedy nutné vypravit zvláštní linku pro členy ostatních oddílů.
Zamykání – Již tradičně nám Dravec přivezl lodě, tentokrát již na zahrádce.

Během celého roku samozřejmě probíhaly rady, schůzky a výpravy, kde nám Dravec poskytl své služby.

Celkem najeto: 3033,7 km

Rok 2007

Jelikož se k tomu Hluk nějak nemá a už je za námi víc jak půlka roku 2008, odhodlal jsem se k činu a zkusím všem stručně popsat, jak si vedl Dravec v roce 2007. Na začátku roku přicházíme o garáž na OÚ. Celý rok je poznamenán vysokou nemocností vozidla.

Střediskové turnaje – oživila se tradiční linka č. 1500900 Pohořelice – Vranovice – Uherčice – (Křepice) – Hustopeče; a na všech turnajích sloužil Dravec spolehlivě. Odvozil asi tolik lidí jako metro za 2 minuty.

Floorballový turnaj v Zastávce – pokud někde budil Dravec zaslouženou pozornost, tak právě při dopravě elitního družstva Klády na okresní turnaj roverstva. U omšelé zastávecké nanotělocvičny působil svěžím dojmem. Zvláště, když vedle něho pak zaparkovala nablýskaná hasičská Tatra 318 místního SDH.

STK – od druhé poloviny května má Dravec povolení další dva roky brázdit silnice. I díky strýcu Kramářovi.

Výprava na vodu – vodní dílo Dalešice – devět lidí s plnou výbavou a celou vranovickou flotilou. Takhle zatížený ještě nejel. Nicméně všichni hodnotili klady toho, že se do Dravce a na Dravce všechno vejde. Perličkou pro fajnšmekry pak byl přejezd hartvíkovického mostu na plný plyn. Pepa to snad má někde natočeno. I my dole u vody jsme si to užívali. Dravec a voda, to jde prostě k sobě.

Rybářská voda – kvalitu našeho dopravního prostředku ocenili i Hlukovi kolegové z nejmenované firmy 😉

Tábor Dobrohošť – tím, že se naše nové tábořiště nalézá více jak 100 km od Vranovic, leží před světlomety Dravce úctyhodných 976,7 km, které najezdil na stavění, bourání a táboře vranovických oddílů. Dokonce i policisté měli tu čest Dravce zastavovat a po prohlídce, která neshledala závad, ho propustit na další jízdu.

1000 podob dobrodružství – ve všech vesnicích našeho střediska a jednom městě se konaly nábory. Nejenom spousta materiálu, ale i tyče od tee-pee Dravec uveze. NA střeše i v podpalubí. Jedinou špatnou zkušenost má s touto delší jízdní soupravou pouze Olda, který odřel tyčemi od tee-pee sousedovi auto. No co, 9 metrů je 9 metrů. Září až listopad – čekání na opravu, která přichází. Je vyměněn karburátor. Do nového roku vstupuje Dravec s novou energií.

Celkem najeto: 1930,8 km

Hluk